jag

jag

tisdag 22 maj 2012

blir lite ledsen i ögat ibland...

Vissa dagar så kommer "spöken" fram och gör sig påmind....motar gärna bort dem men de dagarna så börjar man tänka allt för mycket..

Hundarna mina tycks vara en svår sak för många, varje vecka får jag höra kommentarer liknande..har du kvar den och den, har du inte för många etc etc...jag orkar inte längre försvara mig..det konstiga är att jag sköter om dem, sällan jag ber att någon ska se till dem, jag har betalt om de ställt till med något, jag ser till med allt jag kan styra att de är säkra i sin hundgård eller i hemmet, jag ger dem bra mat, massor av motion, kammar dem och ger dem hur mycket tid som helst...jag har delvis det jobbet jag har bara för att hinna med dem MEN lika fullt så ska jag måsta försvara mig...

Mina hundar har genom åren gett mig så mycket, har dem att tacka för så mycket både glädje och arbete...glädjen överstiger...

De är dem som sett till att jag många gånger ha haft näsan ovanför vattenlinjen...de är de som många gånger har fått mig att le även då jag har haft mina motgångar och de har varit många....men varje gång har jag kommit upp igen mycket tack vare mina hundar....

Jag surrar aldrig med någon annan att de borde ta bort hunden eller fostra upp den,,därför skulle jag så gärna att folk inte surrade så mycket över det....
Bara lät mig få ha mina hundar och handha dem som jag tycker passar dem bäst...

Detta är ju min blogg så jag kan faktiskt skriva som jag vill och om vad jag vill....

Mina små "änglar" (mkt bättre än mina "spöken")

En gammal tik Jarvi..något yngre jag :))
Tajson
Diva
Jag o Fixa på Eriklarsa berget
Fixa gav mig ett leende...
Sötisarna
Tajson
Gumman
Min skogspromenad kompis
Går i bergen även i regnväder..












Nu väntar vi in barmark så vi kommer oss ut och vandra...vi önskar också att Jonas ska bli frisk så han kan följa med oss....

Ibland så far spökena iväg bara av att få skriva av sig...

Ha det så bra & sköt om er

10 kommentarer:

  1. Förstår inte heller varför vissa människor fått för sig att det är ok att säga till någon annan att dom ska ta bort sin hund.. det beslutet är det värsta man gör i livet och angår verkligen inte någon annan!

    Vem skulle säga till någon att göra sig av med sin bästa vän? Så hjärtlös kan väl inte någon vara.. men råkar den
    "bästa vännen"
    vara en hund så är det tydligen helt ok! Ganska sjukt i mina ögon// Ann

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha stor familj = många hundar. Skulle gärna ha fler själv, men inte just nu :) Men jag förstår inte...säger folk till dig att du ska ta bort dem...??? Jobbigt!

    SvaraRadera
  3. Herrege...jag skulle inte bry mig.
    Så här är det!:)
    -Med lite tur kanske man har samma åsikt med ca 50% av befolkningen.
    Det troliga är att det är betydligt mindre om man är en som står för sitt engagemang.
    Möjligen i bästa fall 10%.
    Troligen mindre.
    Sen har man de verkliga vännerna som aldrig sviker.
    Troligen 1% om ens det. Och då oftast har man känt dom sen barnsben.
    HM...som jag ser det så ska du vara jävligt glad om ca 15% har samma åsikt som dig.
    Så du...det är helt normalt det du hör.'
    Jag skulle se det så..rent statistiskt alltså.
    Lättare att skita i dåliga saker då.
    Alla har en åsikt. få har en sann vägg att luta sig mot.
    .....snacka om att hitta på ett jävla bra ordspråk..undrar om det kommer att fastna i svenska orden:) Eller om man kommer att snacka skit om det.
    Bryr mig:)
    Bli glad
    /-Anders

    SvaraRadera
  4. Jag bryr mig inte så,,,utan skulle kunna skaffa mig fler bara för att....förut så brukade jag svar..."jag har över så mycket pengar att jag vet inte vad jag ska göra med dem utan att köpa hundmat"..

    SvaraRadera
  5. Ha ha,..vilket angenämt problem:)
    /-Anders

    SvaraRadera
  6. :)) lovar att de blir tysta och frågar inte mer...tror att jag ska ta upp det svaret igen :))
    /Sofie

    SvaraRadera
  7. Fia...du är bra. En bra människa är alltid en bra människa oavsett vad man pysslar med.
    Sen när man dör..jo vi gör ju det alla av någon konstig anledning.
    Så kommer ingen ihåg något dåligt plötsligt.
    Då saknar man dom där djuren med sin matte.
    Man kommer att minnas med ångest om att återuppväcka hela paketet med hundar och allt.
    Då är vi skitbra:)
    Så du.-...kör hårt! And live no survivers
    /-Anders

    SvaraRadera
  8. Man behöver inte ens svara.
    Men jag vet. Min karriär du vet. På hemmaplan får man inget annat än frågan om hur fan man fuskat.
    Ha ha jag bryr mig inte.
    Jag brukar be om att man förklarar lite mer så jag förstår.
    Går inte....och den där går i skammen därifrån.
    /-Anders

    SvaraRadera
  9. -Kan du utveckla det där lite mer så jag förstår.
    Så skulle jag säga.
    /-Anders

    SvaraRadera
  10. Eftersom att jag är en ganska "rörlig" människa både fysiskt och mentalt så har jag många bollar i luften...hjärnan går många gånger på högvarv...där kommer hundarna in..de ser mig som jag är...och gör att jag måste bara fokusera just den minuten när jag är med dem...de håller mig på mattan...ser till att jag har någon stadga i livet...några fasta rutiner...jag vet, jag vet, hatar fasta rutiner men de är bra att ha ibland...bara ibland...värsta att ens liv blir fast i rutiner...älskar att få hitta på något bara för att...hundarna är alltid med för de vet inte varför man bara gör vissa saker på visst sätt eller vissa tider...som att de skulle bry sig om när de ska jaga...de kan göra det bara för att det är skoj utan tanke på tid eller plats....de kan också sova när de vill inte för att det är natt utan bara för att de vill...i mitt nästa liv vill jag vara en hund som får förmånen att bo hos en fin människa som ger dem utrymme att få göra dessa saker bara för att jag vill.../Sofie

    SvaraRadera