jag

jag

måndag 7 maj 2012

Sjunde dagen...

Är inne på dag 7 i min Detox..går faktiskt bra.

Har ju jobbar 3 nätter och det fungerade bra med det också....måste bara tänka på recept....jag vill inte bli less utan längta till maten....en utmaning kanske större än den att skippa en del livsmedel...

Imorgon ska jag ställa mig på vågen för första gången....tror inte att jag gått ner någon mycket iaf men jag mår förträffligt :)))

Igår funderade jag om jag trots allt fick det bäst....vilken sambo jag har, vädret var inte den bästa igår och vad hade han då gjort....jo, dammtorkat vardagsrummet och Hallen.........gissa 2 gånger om det var härligt att vakna upp...

Ni som känner mig väl vet att just den delen av städningen är inte min grej...egentligen städning överhuvudtaget tycker jag är trist......

Annat är det med matlagning...GILLAS...

Nu har jag satt på ugnen och ska göra ett slags hård bröd..snacks...ett recept som jag fått av Åsa...har inte prov ätit det före så detta ska bli spännande..

Men först ska jag ge gamm hunden lite banner för att hon stal den sista halva bananen....
Ha det så bra..

7 kommentarer:

  1. Ja du såna killar, finns ej äver allt, så var rädd om karn.

    SvaraRadera
  2. Ja, städning är trist. Tyvärr tycker jag matlagning också är ett nödvändigt ont. Men äta är roligt :) Så matlagning blir det ju ändå...
    Skönt att må förträffligt, men blir du inte väldigt hungrig av detoxandet?

    SvaraRadera
  3. Vad är meningen med grejen...frågar inte för att jag varken ogillar eller gillar...vill bara veta.
    Alltså.vad får man ut av det..vad blir resultatet?
    Du är ju inte speciellt stor om man säger så.
    Så det kan inte vara för att bli mindre:)
    /-Anders

    SvaraRadera
  4. Denna Detox är ganska light...jag får äta hur mycket frukt grönsaker jag vill...ca 1 dl råris o liknande/dag..lite Halloumiost..feta ost...hur mycket bär jag vill..lite mejeri och då har jag valt att äta Turkisk Yoghurt som i mitt tycket passar till det mesta...det jag avstår är..alkohol, socker, mjöl, kött, fisk...man ska inte heller dricka kaffe men där fuskar jag....svamp gillar jag...sen får man ha smaksättande saker som lök, soltorkade tomater o lite annat..fett man får använda är olivolja eller raps...

    Anders....jag har haft så krångligt med både mage sömn en längre period..tänkte att jag måste neutralisera min kropp...något är jag överkänslig mot tror jag men jag vet inte om det är mjöl eller mjölk...

    Kan säga att det är en otrolig skön känsla jag har i kroppen just nu....inte ont i magen alls...jag bara ler...därför tänkte jag att jag testar för man kan ju inte gå omkring och inte må riktigt bra...tråkigt när man mår förträffligt mentalt att då kroppen ska sänka ner en...

    SvaraRadera
  5. vanligt pajskal bara, äggstanning, basilika, körsbärstomater och fetaost! Den har jättegod! Kram

    SvaraRadera
  6. Oki doki. Själv har ju deffat hårt inför invägningar när jag var på g.
    Var ett helvete som jag ändå alltid lyckades med. -95 kilo var min tävlingsvikt.
    Var ändå ner till -85...ha ha och då blev jag så svag och eländig att jag inte kvalade in i landslaget.:)
    Och inte mådde jag bra förrän jag gått från vågen och raka spåret till närmaste restaurang;)
    Nix..jag fattar det inte.
    Men om det ok för dig så...grattis.
    Mjölk ska man inte dricka som vuxen tror jag. Ger åtminstone mig dålig mage....och ångest:)
    /-Anders

    SvaraRadera
  7. Anders...jag kommer nästa vecka att börja fasa in kött...längtar massor vill ja lova :))....detta är ingen svält "diet" utan ett mera..steg tillbaka...landa...börja känna efter...älskar ju grönsaker så det är inget problem där...mjölk har jag inte druckit sedan jag var ca 25....kanske är det en kombination, socker, mjöl o fil tillsammans som skapar obalansen...hemska tanke om det är köttet....nå,ja den som lever får se....jag skulle ALDRIG kunna göra en svält diet av något slag, är alldeles för glad i mat för det...men ett är säkert jag mår förträffligt..

    SvaraRadera