jag

jag

torsdag 3 maj 2012

Detox...dag 3..

Fy vilken tung dag det var igår både mentalt och fysiskt...jag var ständigt hungrig, frysen..trött...

Min detox är ingen hård svältkur utan en kur på 14 dagar där man bara äter frukt, bär, grönsaker, råris...lite turkisk yoghurt...honung i liten mängd..

Det jag inte får äta...kaffe(fuskar), alkohol, mjöl, socker, kött. fisk, det enda animaliska proteinet är Hallomi och feta ost...man får även äta kokt potatis...
 Nu är ju detta något förenklat men huvudtänket är så här...

Varför jag gör så här är för att jag har en obalans i kroppen som jag mår dåligt av. Jag har provat denna variant tidigare och vet att jag mår bra av den...

För det är idag Dag3 som energin ska komma och jag ska känna mig på G igen...

Sen så har vi, jag och Jonas godis stopp till helgen före midsommar, någon dessert kommer vi nog att unna oss,,,,ingen alkohol heller....åtminstone för mig....tror att Jonas också tog den utmaningen...

Köpte Topp hälsa förra dagen och där fanns det många styrketränings övningar som man kan göra tillsammans...vi provade och det kändes skoj....har aldrig tidigare haft någon att träna med så det är bara roligt...

Vi har ju börjat springa/gå tillsammans med hundarna riktigt skoj är det...

Mitt mål med träning är att måbra och slippa all värk...jag är numera ingen riktig tävlings människa längre utan jag har som mål att Må Bra resten av mitt liv...så bra man kan iaf...Jag har haft så många år i mitt liv som jag inte mått bra och dit vill jag inte igen...

Nu vänta jag bara på att denna jävla hårda blåsten ska avta så att jag får åka INLINES...

Ha det så bra & sköt om er

4 kommentarer:

  1. Riktigt bra mål du har, att må bra :) Det är ju ändå det som är det viktigaste.

    SvaraRadera
  2. Men ett mål som kan vara svårt det också....jag blir aldrig någon storlöpare...inte heller någon fitness stjärna men jag vill vill iaf ha en kropp som orkar på äventyr, som känns stark....om jag vore 30 år kanske jag skulle ha satsat annorlunda men nu när man närmar sig 50 sträcket har jag lite annan syn på livet och det har ju så klart med att göra var man ha varit med om....Du Lena du har inte funderat på den nya träningsformen "Army" ute i skog och mark??

    SvaraRadera
  3. Som Abrahaurisk fitnesstjärna så står jag öppen för frågor:
    Hm..besvarar dock bara brev.....med frimärken med lapplandsmotiv....samt att på motivet skall synas lavskrika och lappmes kopulerande. Eller typ.....annan sex:)
    /-Anders

    SvaraRadera