jag

jag

måndag 14 maj 2012

Veckans övveraskning...

Vi for ju sent på Fredags kvällen upp till Seidegava för att hämta lite saker...kvällen var ju enormt vacker...solen sken fastän klockan var efter 10 på kvällen..När vi kom innan Abraur sjön så blev det alldeles för vackert så Jonas fick stanna för att jag skulle fota....Vi var så bländad av solen att det tog en stund innan vi kunde se klart...

Nu när jag äntligen fick tid att köra in bilderna så upptäckte jag att en Älg stod på holmen....vilken överraskning för vi hade inte sett den..:)

 Längtar vansinnigt att få fara ut i skogen och fota..blev sugen igår när vi körde till Jonas stuga och jag såg en så fin klippig sluttning med massor av gammal granskog...

Förra året den 12 Maj tog jag denna bild på Harrejaurlidenstopp...bara lite fakta så ingår det i ett nytt naturreservat....hur häftigt är inte det att få jaga i ett Naturreservat...

Regnet piskar ner och jag gläds över det...blir nog blöt när jag ska springa men det struntar jag i...för detta regn ska ta bort snön...har jag bestämt :))

Jag går mot jobbnätter men hade sån tur att jag är ledig till helgen då även Jonas är ledig....så roligt undra vad vi ska hitta på ???


Ha det så bra

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt med älgen på holmen, läcker bild!!!! Jag älskar både solnedgångar och älgar (ja, andra djur också).
    Tack för tipset om rävtillhållet :)
    Ha en fin dag i regnet :)

    SvaraRadera
  2. Regnet är bra för det tär mycket på den envisa snön :))

    SvaraRadera
  3. Gör en tavla av den fina bilden, solen, älgen,
    Jätte snygget.

    SvaraRadera
  4. Känner igen platsen. Jo du..så är det ju.....helt normalt att man blir så tagen när man ser Abraursjön att man bara måste stanna och fota:)
    Älgarna i Abraur är ju lite av exhibitionister. Så när den såg kameran smög den säkert obemärkt fram för att komma med på bild:)
    /-Anders

    SvaraRadera