jag

jag

tisdag 8 maj 2012

Detox...

Att göra Detox är att rena kroppen från allt skräp vi stoppar i den...att äta så "ren" mat som möjligt..för att citera " Anna Skipper" få smaklökarna att älska det riktiga smakerna inte de tillsatta smakämnena...

Denna form hittade jag för några år sedan och har följt den tidigare men denna gång extremt noga...inget fusk...

Jag äter INTE  mjöl, socker, ingen alkohol, inget kött eller fisk, inget ägg.

Jag äter tills jag tycker att det räcker av Frukt, grönsaker, Bär..jag äter mycket sånt..
Jag äter potatis, jag har valt att äta Turkisk yoghurt som den enda mejerikällan..

Jag kan äta 1 dl råris, Quinoa per dag, svamp äter jag mycket..

De protein källor jag har är Halloumi ost som jag steker eller grillar och Fetaost...fettet jag använder är Rapsolja som jag steker en del grönsaker i...

För att man ska lyckas så måste man experimentera med maten...prova nya saker... man blir less av att bara äta samma varje dag...just nu provar jag att göra lite nyttigt snacks med lite kraschande mellan tänderna...

Jag fuskar på en sak och det är kaffe...det dricker jag...:)))

Jag ger här ett exempel på hur min ätar dag kan se ut..

Frukost: Frukt sallad...1/2 äpple, 1/2 banan Turkisk yoghurt..kaffe

Mellanmål: Frukt

Lunch: sallad med Fetaost och rödlök

Mellanmål/sugen...frukt.

Middag: Rispanna med grönsaker och svamp

Kvällsmål: Bär, Turkisk yoghurt, honung och hackade nötter...

Jag kommer att följa detta i 2 veckor.....detta är ingen ren diet och tur är väl det för jag skulle inte kunna leva efter det....jag ser det som nytändning inom mitt matlagande....när dessa 2 veckor är över så kommer jag att tillsätta mer rena proteinkällor...kött, fisk.....skaldjur mmmm....mathavre kommer också att bli en ny spännande matnyhet för Jonas :))

Är någon intresserad kan jag maila en lista...funderar ni på något mer..skriv kommentarer i bloggen eller på fb..

Kom ihåg...

FÅNGA DAGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar