jag

jag

onsdag 9 maj 2012

Mycket detox blir det...

Egentligen så tänker jag inte så mycket på det förutom att jag tror att jag måste börja avstå mjöl....för jag tror att det är det stora boven i mitt välmående...tänker efter och inser att under vintern/våren så har det blivit mycket mer mjölmat än tidigare...pannkaka, kebab, mjukkakor, hamburgare någon pizza har slinkigt ner.....när jag själv bakar så använder jag mycket fullkornsmjöl men i mycket så är det ju vetemjöl.

Nå, ja jag mår utmärkt och längtar tills nästa vecka när jag ska äta kött mmmm...grilla på vår nya grill :))) livet kan bli underbart...

Ställde mig på vågen igår....-1,2 på en vecka....tycker att det är helt ok..men jag gör inte detta för att banta direkt visst vore det skoj om kilona som jag fick extra när jag slutade snusa kunde försvinna :))
Vill bara få känna ett välmående...

Igår så fick jag en tankeställare...

"Kan man bli berusad av livet"

Hör/läst om det men inte riktigt vetat vad jag skulle tro...men igår så kände jag det..en berusning till livet, en härlig känsla av att få uppleva allt som händer just nu...att gå på "rosa" moln...

En märklig men väldigt skön känsla....

Nu ska jag rigg upp mig lite och dra mot kustligare trakter ...Lillpite...hämta lite grill kött....

Ni tänker grill mat = hur osunt...
Men jag håller på att bli en fena på att laga god bra nyttig mat...

Jonas gjorde marinad sist och la till Whisky .....så gott det blev..okej men bättre än socker och massa tillsatser...

Om någon vill ha recept på goda nyttiga såser så hör av er...

Ha en bra dag & sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar