jag

jag

söndag 22 maj 2011

Är så jävla less..

Har försökt att vara förlåtande, försonande, lagt alla kort på bordet, för jag tror på samtalet jag tror på att förbli vänner MEN nu har jag startat ett krig mot alla jädrans lögner..

Jag är less att i vilket forum jag än är så får jag höra lögner, orkar inte mer just nu...
Så jag rustar för krig...jag lovar jag är en obotlig, tjurskallig, outtröttlig kämpe som kommer att se till att jag går vinnande ur kriget..

För mycket har jag i min påse att ösa ur...kanske mår jag inte bättre framöver men just nu så vill jag kriga, för att försöka försoning eller samtal är vad jag insett onödigt slösade av energi.
Förmodligen så kommer jag att ibland att hamna i blåsväder igen kanske måsta slå in backen..men min strävan är att aldrig göra fienden säker..

Jag ställer mig frågan vad är att Älska?? finns det något svar...
Var är gränsen mellan kärlek och hat??
Hur får man tillit??

Frågorna är svår besvarade och kanske så kan man aldrig få ett svar på många frågor..

Nu har jag mått så dåligt att det är dags för en annan att känna på hur det känns när folk börjar prata om de..

Jag har ute saker på blocket till försäljning ett steg mot ett nytt liv..

Gott folk ha det bra och sköt om er.

3 kommentarer:

  1. Förstår din frustration... been there, done that.. och jag har inga svar eller patentlösningar. Finns nog inte det heller. Till slut tog allt ältande och ilska så mycket kraft och energi så jag "la" ner allt... Kanske det är något man ska gå igenom för att komma vidare, vad vet jag.

    Relationer kan vara jobbiga och problemfyllda. Men jag vet också att dom kan vara berikande och upplyftande beroende på på just hur man kommunicerar. Har själv varit tvungen att välja bort vänner men jag har samtidigt fått nya vänner som får mej att må bra och det är dom jag umgås med mest. Och det finns en speciell vän nu som betyder en hel del.... ;-)

    Skickar en cyberkram! KRAM

    SvaraRadera
  2. man kan inte sälja sitt gamla liv.
    Man får helt enkelt lära sig att leva med det.
    Det viktiga är att inte bli en bitter själlös egoist. (sa en bitter själlös egoist)
    -Anders

    SvaraRadera
  3. Ärligt så just nu känns det bra att vara bitter.
    Imorgon kanske det känns annorlunda, vad vet jag..men någon slags heder vill jag ha kvar..orkar inte bara ge och ge hur länge som helst...det värsta är alla lögner, fy fasiken..ärlighet vara längst..
    /Sofie

    SvaraRadera