jag

jag

lördag 28 maj 2011

Regnet kom..

Och jag hoppas innerligt att det inte blir långvarigt för jag har inte lust till det vill nu ha sol och värme..

Det händer väl inte så mycket i mitt liv just nu står lite och trampar..beslut som måste tas..funderingarna är många för-nack delar..allt bör vägas in..

Vår = hundhårs lossning..kammen åker fram idag eller kanske imorgon ute om det inte regnar..Diva gumman är det som löser hår mest och är i störst behov av kammning..

Tänke på en sak i natt när jag jobbade...så mycket mina hundar betyder i mitt liv..de allra bästa vännerna..har i hela mitt liv tyckt om i hundarnas sällskap minns att jag som barn ofta var i hundgårdarna och umgicks med min hundar.

Har minnen att jag kunde gå in i hundgården på morgonen före skolan för att få vara med dem..timmar har jag i hundgården..

De kommer aldrig med hårda och dumma ord är alltid glad att se mig oavsett hur jag ser ut eller på vilket humör jag är...de är en kompis i nöd och lust..

Att jag sen läst på med en hel del hundpsykologi har ju gjort att jag förstår ännu mer hur de funkar..har lärt mig att se "före" något händer..

Det verkar som jag har nedärvt detta intresse för hundar till Ann men det är nog kanske det sociala arvet, hon är ju trots allt uppfödd i en hundflock..

18 hundar fanns här som mest vid ett tillfälle så visst har hon fått hund i sig..

Tänker trotsa regnet och ta en prommis med Fixa sen väntar vinafton med Monica :))

Ha det så bra och sköt om er

1 kommentar:

  1. Det är nog både socialt och ärftligt arv!:) Ska aldrig vara utan hund, utan hund i min familj är inte familjen komplett!

    SvaraRadera