jag

jag

torsdag 14 februari 2013

Jag tänker njuta..

Av min lediga dag !!!!!

Var och åt med mina arbetskamrater igår..riktigt trevligt, god mat och gott vin..

Lite fuskande,,med tanke på min diet..
Men det går åt rätt håll med viktnedgången iaf....

Tänkte en dag under en motionsrunda då tankarna kan löpa fritt...Så lätt det är att gå upp i vikt speciellt om man bara skjuter problemet åt sidan..

Mina 5 kg är ju inte mycket mot vad många andra har men om jag går ner 6kg så är det 10 % av min utgångsvikt...

Låter kanse fjuttigt 5-6 kg men det kommer nog för mig att ta lika lång tid som för alla andra att minska 10 %...

Men min drivkraft är mina onda knän...känner redan att det är mycket bättre i dem...

Sen så måste jag säga att jag mår förträffligt,,äter god mat...har inga känningar av magen, har kunnat träna på som vanligt...

Men visst längtar jag till målet...mest för att få äta en surdegsmacka :)

Jag tänker som så här ju mer jag satsar på det ju fortare kommer jag till nästa utmaning..att stanna där..

Jag har fuskat,,, det har jag för livet är så MEN jag har valt mina fuska tillfällen..Visste att denna vecka med start på Lördagen skulle bli lite av en syndar vecka..jag har varit mentalt förberedd och det går så bra...

Trots både 2 semlor, en virre och "dukan"chokladdryck,,2 vinglas igår så har jag ändå gått ner 0,8 hg...

Allt sitter i huvudet..matematiken är enkel egentligen..Intaget måste vara mindre än vad du förbrukar...

Som jag sa till Jonas..FY VAD ENKELT DET SKULLE VARA OM MAN MED TANKENSKRAFT KUNDE BLIR AV MED KILONA..

Sen så ska man omvända tanken till...vad jag får för nya matupplevele istället för vad jag får offra..

Huvva så mycket snack om diet...var och en har sin vikt som man trivs i..och jag dömmer ingen om någon tror det..jag vill bara dela av mig hur jag tänker..vi är alla olika och hur man når sitt mål oavsett om det är viktnedgång eller att studera..etc...så får man "offra" något men i slut ändan har man vunnit både det ena och det andra och inte minst har känslan inombords att jag klarade...

Det viktigaste är att MÅ BRA..
Kan viska att jag bakar surdegsbröd idag :)

Ha en härlig dag..

2 kommentarer: