jag

jag

fredag 1 februari 2013

Jävla orättvist..

Jag måste ta till en diet för att gå ner mina 5 km..har försökt att motionera bort..ätit mindre med en alltid närvarande hunger...men icke...

Äter i stort sett alltid bra mat kanske till och med 95 %...kan nog säga 98% utan att ljuga allt för mycket

Sen jag började för snart 2 veckor sedan har jag minskat 2 kg...bara 3 kvar..torde nog ta några veckor till...

Eftersom jag vägrar laga flera maträtter så får ju Jonas samma som mig fast med lite tillägg..sen så slog vi vad förra helgen..

Om Jonas slutar med fikabröd o dyl. i ett halv år då ska jag sluta med tuggummi...

Vad sjutton händer jo han har gått ner 2 kg på mindre än en vecka...

Livet är inte rättvist eller kanske betyder det att han inte fikat något i veckan :)

Och om det är det hur mycket har han då fikat....

Ha ha ha..det viktiga är ju att man mår bra trots allt..

Idag blir det lammkotletter och grönsaker till middag..längtar redan..

Ha det så bra..

3 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka "om jag äter bra mat och motionerar, då får jag ta den kropp och vikt jag får". Tror att kroppen har en egen trivselvikt, vilket kanske inte överenstämmer med vad hjärnan vill...

    SvaraRadera
  2. Så rätt..men jag har aldrig tidigare provat en diet och sen så har jag lite för högt kolesterol så jag tänkte jag har inget att förlora..sen så är jag ju inte överviktigt..bara ett försök att hålla en diet..jag vet hur jag ska äta för att må bra och inte öka i vikt men mina kilon finns kvar och det blir bara svårare o svårare att få ner bort de stackars kilona..sen så har jag börjat känna av mina onda knän mer o mer,,,
    ps,,jag äter gott..och mycket... :)

    SvaraRadera
  3. Jag tävlade ju i en sport med viktklasser.
    Vilket gjorde att jag blev tvungen att deffa ibland snabbt.
    Min erfarenhet är att man inte kan gå ner mer än ett kilo på en vecka i fett.
    Men i vätska kan man gå ner många kilon på en vecka.
    Vätskedrivande är ju numer dopingklassat..vilket är bra.
    Själv använde jag bastun i desperata lägen.
    Kunde ta flera kilon.
    För mycket och man fick bäras i kramper till vågen.
    En snabb viktminskning är inget att eftersträva och kan ge skador.
    Att äta och må bra samt röra på sig i utsträckningen att kalorierna någotsånär tar ut varandra är väl det mest nyttiga.
    Hur mycket man väger eller har kurvor är mindre viktigt.
    Åtminstone för den vanlige motionären som troligen är normalbyggd. Sen finns ärftliga anlag hur det ena tar ut det andra. Inga siffror när det gäller kroppen är entydiga. Att alla skulle kunna gå efter samma sdkema är en kvällstidningsutopi.
    Konstigare än så är det väl inte.
    /-Anders

    SvaraRadera