jag

jag

lördag 29 januari 2011

Äventyr....

Min vana trogen så ringde jag till Ann när jag hade fått i mig dagens första kaffekopp..mest för att höra om de var här i Auktsjaur..

Hon var lite stressad för Boss hade smitit för henne när de skulle åka skidor efter Utterträstvägen...Ann "fipplade" med haken när hon skulle sätta fast draglinan..hon stod kvar och Boss han drog...

De hade spårat honom någon timme redan och han hade farit i skogen riktning syd..

Jag tog "STOR" bilen med 4wd och for in efter en upplogad skogsbilväg vid Sarvasåive..den var plogad ca 1 km där efter blev den sämre..

Då var det bra med den höga bilen för vi bara flöt över..spännande var det, hade aldrig gått med en vanlig bil vill jag lova..

Vägen delade på sig och där på myren så fann jag spår efter Boss..hundspår med ett sträck...(linan) spåret for efter en traktorväg och där kunde jag inte fara..tutade och tutade var kvar en stund men for sedan tillbaka för att hämta Thomas och skjutsa dit honom för han skulle spåra med skidor.

När vi kom tillbaka på myren så fanns det nya spår av Boss i mina gamla hjulspår...inte långt borta ..och mycket riktigt så kom han till oss när vi ropade.



bilden av Boss och Ann har jag kopierat från hennes blogg

Varför jag tyckte att det var ett äventyr...spänning om jag skulle ta mig, hård blåst och blötsnö....ni som läst ett tag det jag skrivit vet att jag bara älskar sånt här väder...

Blev så taggad att jag for på en promenad med Fixa...så skönt.

Nu väntar jobb...fast först ska jag fara och tanka "STOR"bil´n man vet aldrig när nästa äventyr står för dörren så det är lika bra att vara förberedd.

Ha det så bra..

2 kommentarer:

  1. TACK för hjälpen idag mamma, Det var guld värt!!!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att bjuda igen..
    /mamma

    SvaraRadera