jag

jag

fredag 21 januari 2011

Fler som nyttjar skidspåret...

Vilken härlig dag som gjord för skidåkning..
Längtade så mycket att jag nästan inte hade tid att dricka mitt "vakna" kaffe idag.

Startade med energiknippet Lisa 9 km..yiihaa så kul det är när det bara susar nerför backarna..vilket glid jag hade men då var fästet sämre.
For en andra sväng med Fixa 6 km men då hade jag lagt på lite fäste.

För att återgå till min rubrik..när jag kom till till den stora korsningen uppe på backen..korsningen Arvidsjaur-Moskosel-Auktsjaur hade det kommit 2 älgar från Näverliden hållet, svängt efter mitt skidspår och följt det någon kilometer.

De hade bara gått ner ca 1 dm så jag förstår att de ville följa spåret för där de hade vikt av spåret så hade det gått djupt för dem.

Det var inte riktigt så färskt och det hade snöat i det, kanske tur det för annars kan det ha gått riktigt fort i den kuperade terrängen som spåret går genom.

Ha det så bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar