jag

jag

söndag 30 januari 2011

Funderingar....

                                   När man jobbar natt får tankar och funderingar chans att bearbetas..fort kan det bli för mycket men ibland kan det vara skönt..

Gjorde en test i blossommagazin om hur man är i det inre..vissa delar av testet vet jag att jag har bra insikt i men blev varse att det finns delar inom mig som skulle kunna vara bättre...

Som att vara i nuet....enligt testet så är jag dålig på det..kanske är det så för jag ligger ofta steget före i tankarna..

Att visualisera (stavningen) i tankarna de saker man gjort som varit bra..tycker att jag är duktig på det men tydligen så finns det en del att jobba med..

I en del så skulle jag lära mig att "bara lägga mig ner", unna vila..

Endorfiner..har ni väl hört talas om..kroppens eget morfin som utsöndras vid fysisk aktivitet..
Oxycontin är ett kropps egen hormon som ger vällust, lugn.finns även i tablettform...kroppen utsöndrar mer av sitt eget när vi bland annat kelar med djur...stresshormonerna går ner vi blir mer avslappnade.

Försök i äldreboenden med husdjur har resulterat i mindre användning av lugnande läkemedel..tänka sig..

När man har börjat träna..så vaknar kroppen till liv och efter ett tag så blir det bara ett måste för att må bra..

För har man börjat vänja kroppen vid en dos att ovan nämda hormoner då börjar den kräva det...

När jag fått denna dos genom träning så får jag känslan att bara "flyga"..
"wow så bra jag mår"...den känslan är obetalbar..

En natt kvar att jobba för denna gång..onsdag frissan..
"Hur ska jag klippa mig" tankar far kors och tvärs genom min tankebana.

Ha det så bra..
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar