jag

jag

onsdag 26 januari 2011

Blossom tidningen..

Fick jag i min brevlåda..en tidning med massor av läsning...läsning som jag gillar..läsning om att må bra..

Vad är att må bra??
Det är en fråga som många tidningar försöker ge svar på..
Jag är dessutom lite intresserad av olika saker inte bara träning och mat som kan få oss att må bra..

Fann flera sidor om detta och gör mig intresserad..
Ayurveda

Gjorde testet och fann att jag var "Pitta"

Lånar följande texter från Ayur Veda hälsocenter.

Ayurveda är kunskapen om livet

 
Ayurveda är en urgammal hälsovetenskap, som sätter in den enskilda människan i ett helhetssammanhang. Ayurveda betyder "kunskap om livet" och beskriver människan som en helhet sammansatt av många egenskaper. Varje individ har sina speciella utmärkande egenskaper som formar hennes personlighet.
 
Exempel på karaktäristiska egenskaper för Pitta kroppstyp• Medium kroppsbyggnad.
• Företagsam, gillar utmaningar.
• Skarpt intellekt.
• Stark hunger och matsmältning.
• Tendens till irritation och ilska, speciellt under stress.
• Ljus, känslig hy, blont eller rött hår.
• Ogillar alltför varmt väder.
• God talare, karismatisk.

I tidningen var det en lista vad en "Pitta" bör äta och inte bör äta.
När jag läste detta och började fundera så tror jag inte att det är helt fel.
För när jag gjorde min Detox förra året, en Detox som var väldigt lugn där man fick äta mycket..nu när jag läser vad jag bör äta så är det mycket det jag åt under min Detox är vad jag bör äta när man är en "Pitta"...

 Faktum är att jag under min Detox aldrig haft så bra i magen..
 Om ni finner detta intressant så gå in här och läs mer eller varför inte köpa tidningen Blossom som har mycket annan läsning som stimulerar hjärnan.
Ska sätta mig ner och börja sy lite hundsaker..halsband, sele mm.
Hoppas bara att synålarna håller..har bara 1 kvar.

Till sist vill jag rekommendera alla er som gillar djur att gå in på Anders sida (finns här som länk) och kolla in den finska filmen om björnar..

Tänk om jag har fått vara med där och filma...

Ha det så bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar