jag

jag

torsdag 27 januari 2011

Så härligt det är..

UTE.....

Igår var jag väldans aktiv..i mina ögon alltså..

Sydde en ny sele till Bosse (Boss, Anns vovve)
Åkte 9 km skidor Classic med Fixa..ibland undrar jag om jag har lite av min brors förmåga..
För jag åkte då i ett behagligt tempo med stakning efter en av myrarna jag åker över, då min tanke kom..
-Tjädrarna som förra året vistades i ett litet skogsparti mellan två myrar, vart är de??
Ungefär så gick mina tankar, vi kom in i det lilla skogspartiet och vad händer..

Jo, en tjäderhöna hade bara tur att hon klarade sig, Fixa visste ju vart hon var men inte jag..

Hade vi varit 1 meter längre fram när hon lyfte från snön så hade Fixa tagit den, sen lyfte det fåglar överallt och det var nära ett fall på grund av en upphetsad hund som inte riktigt ville följa spåret.
Bra fart blir det på hundarna när något lockar i dess näsa..

Thomas ville ut och åka och då passar jag på att vi ska få göra något tillsammans..

Fast denna gång så tog jag skaitskidorna och åkte med Diva 6 km, Thomas och Lisa for en lite längre tur.

Varför jag tog skaitskidorna var för att jag hade under dagen sladdat spåret så jag visste att det var brett och fint för skait..
Riktigt roligt var det med skait skidorna andra muskler som får jobba och jag var rejält svettig när jag kom hem.

Jag hade en Diva med mig som inte ville springa..när jag stod nere på sjön och satte på mig skidorna så vände hon på sig och ställde sig i rikting mot huset.."HOME SWEET HOME"

Stannade till på vägen hem med sladden bakom skotern och tog en bild.. så här ser det ut i skogspartiet norr om Levassjön.

Sladden ser ni också på denna bild..spåret är fint nu så om det är någon läsare som känner sig sugen är det bara att komma och åka..vill någon åka med hund så finns det..

Ha det så bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar