jag

jag

tisdag 18 januari 2011

Lukter...

När jag steg ut på bron i morse och drog mitt första andetag fick min hjärna impulsen..
-Det luktar "vår"..

Ni tycker kanske att jag flummar nu men jag luktar mycket, känner av lite..

Älska känna frisk luft i min näsa..ger mig så mycket energi.
Ni har väl själva känt en viss lukt och genast så minns man saker både bra och mindre bra saker.
Samma saker att viss musik sätter igång minnet.

Ibland så kommer saker man gjort fram som inte var det allra bästa man gjort fast det är inte något jag gräver ner mig i för ett talesätt som jag har i mitt mantra.
"Om man hade facit i handen, så lätt det skulle vara att ta rätt beslut i livet"
Nu har vi ju inte det så man åker på bakslag och förhoppningsvis så lär man något av det.

Att tappa kompisar läste jag om i en annans blogg...vill bara säga att de som funnits vid din sida kommer är dina vänner på riktigt...de andra vill inte bry sig, vill inte bry sig för då kan väl deras egna problem komma upp i dagen...

När man ändrar sitt liv så faller vänner från men man får även nya bara man vågar titta upp..

Som en som sa på jobbet..
"när jag var yngre dömde jag många på för hand, nu ger jag folk en andra chans"
Det är väl att mogna...

Tvära kast men så är det väl i livet..

Idag så ska jag på skidor!!!
Jag ska också fara och betala mina nya jobbar skor.
På möte i kväll ska jag också.
All tid där i mellan fylls av diverse göromål.

Just nu så har jag bara 2 nätter innan min ledigvecka..gissa vad jag gör nu då??
Jo, skjuter av det "tråkiga" göro målen dit.
Tro mig så hittar jag många tråkiga göromål i mitt huvud..just nu så har det börjat utformas lite tankar om gästrummet..
Skulle nog vilja ta bort 1 säng för att skapa utrymme för ett bord där jag kan ha min symaskin eller rättare mina symaskiner..måste prata med Thomas om han kan göra mig ett bord..

Känner att jag är på väg in i ett kreativt skede just nu och det är så trist att ha symaskinerna på köksbordet..

Förstår inte hur detta inlägg kunde bli så långt för det var verkligen inte min mening..

CARPE DIEM

4 kommentarer:

  1. Alla har rätt till en andra chans. För alla klantar vi till det nån gång. Det är en konst att inte döma någon ohörd och visst är det lätt att bara lyssna på "skavller" och döma utifrån det.

    Alla har vi våra lik i garderoben och jag tror att det är därför en del "kompisar" dragit sig undan. Av rädsla för att kanske deras lik skulle komma fram. För allt är inte rosenrött men vi vill gärna att det ska se ut som det. Kanske har jag varit för öppen med allt, känslor och mående, men jag vet att det är bättre att låta allt komma fram. För att leva och vara som en mussla det funkar inte för mej!

    Men det går inte att fastna i det som varit. Det är i nuet vi lever. Alltid.

    Blir verkligen peppad att ta fram skidorna jag med. Jag riktigt känner hur frisk luft "luktar"... För snö har vi gott om och jag bor nära skidspåret. Och jag behöver verkligen röra på mej. Men först ska jag kurera mej efter den envisa febern som äntligen gett med sig!

    SvaraRadera
  2. Man lär så länge man lever...
    Minns hur mycket skidor vi åkte när vi gick i skolan här i Auktsjaur..nästan varje rast..
    Nog har det satt prägel på mig..
    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Jo det minns jag! 10 gröna band som blev ett rött..

    SvaraRadera
  4. 10 röda som blev ett broderat..

    SvaraRadera