jag

jag

fredag 28 september 2012

Igår så kom den..

Första snön..inte blir man direkt överlycklig men samtidigt så kom en spirande känsla i kroppen...kände mig riktigt upprymd...

Medans många uttryckte sin ångest över snön så kände jag bara en spirande längtan...inte så att jag vill ha vintern riktigt än men längtar efter härliga turer i spåret..både på skidor men även att få promenera ute i ett kallt och snöigt landskap...en lisa för själen...

Sen blir jag ju lite less över gnällspikarna...om man inte gillar vintern som vi vet kommer vid denna tidpunkt varje år...varför flyttar man inte då...jag kan inte förstå varför man "plågar" sig igenom vintern för att sen få en sommar som i bästa fall kan ge någon/några veckor riktig värme...sen gnäller över att det är kallt och längta bort...men men livet är för kort rör på er upplev det ni saknar...eller försök skapa ett liv som ger maximalt av det som finns här..

Jag älskar alla årstider finner en glädje över dessa...nya saker att göra...är glad att jag bor just här...

Tänkte igår dra på mig kläderna och fara ut på en promenad...MEN jag orkade inte..å då menar jag orkade inte..en otroligt stark känsla...sömnbrist var orsaken..men det har jag rådat bot på...

Otroligt vacker dag idag..tänkte ut med vovven på morgonen men det var minusgrader och frysenblötsnö....tror inte det..kanske i em...

Gjorde en god kycklingsoppa igår..bjöd Ann och hennes familj på den och de åt med god aptit...mera soppor ska det bli i vårt liv..eller hur Jonas??
Satte matvete i den ist. för potatis, ris eller pasta...smaskens..
Lägger ut recept om någon vill ha..

Så här såg det ut hos mig igår...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar