jag

jag

tisdag 25 september 2012

Livet på en pinne..

Varför finns det ett sånt uttryck...livet på en pinne...

Är det att man inte ska bli fast på samma ställe hela tiden..eller är det att man ska göra som fågeln hoppa från kvist till kvist..eller???

För mig betyder det att..livet flyter på utan större missöden..att jag trivs som fisken i vattnet...

Ännu ett talesätt..som fisken i vattnet...hur vet vi att de trivs..har någon frågat fisken...bara antagit att det är så...det finns ju människor som inte trivs på jorden så varför skulle det inte finnas fiskar som inte trivs i vattnet...

Värsta filosofen idag ..ha ha ha....

Jobbat 2 nätter och det känns riktigt bra..att kunna ta lite smärtstillande när det blir som värst känns skönt...för jag tror att om man tar smärtstillande i rätt ögonblick, i rätt mängd..så hjälper man kroppen att hela för man får ett bättre rörelseschema än om man har ont för då kanske man inte rör på sig på rätt sätt utan då får man ont på andra ställen...

Fick en längtan att fara och göra något efter jul..kanske en tripp över helgen någonstans...måste börja kolla priser o sånt..en svägerska tyckte att vi kanske skulle fara på något...

Nå ja..den som lever får se...

Kolla..ett till talesätt...den som lever får se...hur vet vi att vi inte ser när vi är ovan molnen....kanske är det det det enda vi gör..ser...

Som man bäddar får man ligga...ett annat fint talesätt som jag verkligen anammat...och jag har en fin säng, ett fint liv...så jag mår faktiskt väldigt bra...och sist men inte minst så har jag en kanon skön säng :)

Ha det så bra 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, det var ett roligt inlägg... Talesätt kan verkligen ge huvudbry :)

    SvaraRadera
  2. det är lite skoj att sno på dem :))
    /Sofie

    SvaraRadera