jag

jag

söndag 30 september 2012

Tajson tid...

For ut en sväng med Tajson, vi fann lite fågel men de flög sin kos...

Blött grått var det men jag kan ändå tycka att det är rätt vackert med dimman..

Ger skogen, landskapet en viss mystik...Lavar och en del mossor får en extra lyskraft av blött och grått väder..

Denna bild är tagen i vårt Naturreservat.
 Jag vet inte riktigt vad som är fel..jag kan sova hur mycket som helst känns det...värk i kroppen tröttar ut en..gråväder???

Fast när man är ensam hemma så är det ganska skönt att bara lyda kroppen och gå och lägga sig...min kära vänner (hundarna) tycker att uppesittarkvällar är överskattade...

Ska ha tjejmiddag på Torsdag...får lite pirr..vad ska jag bjuda på..
Svamp så klart...men att bjuda 2 svamp experter på middag...Tror att jag ska bjuda på fisk till huvudrätt...

Så gick det med min nya slanka linje...ska verkligen försöka gå ner mina slutasnusa påläggs kilon...tänker att de kilona extra kan vara det som behövs för att ge extra värk i mina sargade knän...

Vi ska ta upp gympan igen på Måndag...får se hur kroppen ryggen svarar på det...så less min jävla onda rygg och hoppas på att få en diagos som kan göras något åt...

Jag är inte direkt deppig för det har jag verkligen ingen anledning till men lite tagen...

Man kan inte må så dåligt när man har haft tur att träffa en sån som Jonas,,att ha en flicka med fina barnbarn,,,friska fina hundar,,,livet är allt bra gott...

Det skulle vara drömståndskallet på den stora skoveltjuren då..:))

Huvva så mycket jag surrar om kring i detta blogg inlägg....

Regnet smattrar på taket, hundarna sover...funderar på att ta fram symaskinen och sy lite hundskor...tror att det åker lite kött i grytan...lika bra att laga upp lite mat inför veckan...

Ha en riktigt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar