jag

jag

måndag 6 december 2010

Åsa, kunde inte filma när det gick fortast.



Fartigt kul
Hade jag med Lisa idag.
hörde att de selade på hundarna så jag väntade in lite innan vi for iväg, jag och Lisa.
Jag vet ju var de har sitt spår så jag tänkte att jag får nog lite hjälp idag..för jag trodde att de skulle ligga före mig för det är nog 1,5km till deras spår.
När jag kom till deras spår så hade ingen passerat så jag tänkte
-De kanske kör andra vägen...
Jag hann inte tänka tanken så dök ett hundspann upp, stort var det säkert 14-16 hundar i det.

När jag möter hundspann eller att de hinner i kapp mig så far jag av spåret.
Gjorde så även idag..gissa om Lisa blev helt till sig när hon upptäckte varför jag bara kastade oss av spåret..Det tog ett tag innan jag hade rett upp härvan av skidor, stavar hund..så de hann ca 300 meter innan vi startade om.
Lisa var inte bara lite het hade svårt att vara riktigt tyst när vi for..när vi väl fått upp farten så blev hon tyst.

Vad som gjorde att jag fick så kul var att denna lilla Lisa höll ett jämt tempo med hundspannet..gissa om jag fick stå på, tur att jag hade vallat skidorna..
Hur kul som helst när jag såg spannet igen efter kurvorna..

Filmade lite på sjön, synd bara att det blåste så mycket och kameran fångade vinden..

CARPE DIEM

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att vara så filma överhuvudtaget själv har man nog med att så på skidorna.

    SvaraRadera
  2. Det var så kallt att ta av handskarna, tror att det ska gå lättare att hantera kameran utan..
    Problemet är inte balansen för det var ganska slätt utan att det gick faktiskt lite tungt för ingen hade trampat spåret på ett tag..och när det går tungt så måste man hjälpa till och det är svårt med bara 1 stav. Lättare att filma nerför för då går det ju bara av farten..
    /Sofie

    SvaraRadera