jag

jag

tisdag 28 december 2010

Kallt..

-28,6 stod det på termometern idag..
Jag är ovanligt tidigt uppe idag..orsaken är att jag inte ville missa telefon tiden hos veterinären..
Fixa har en hälta och är lite svullen på en tass..vet inte om det är något som ligger kvar efter det att hon och Lisa bråkade eller om hon vrickade till sig sist när vi åkte skidor..
Veterinären var väl inne på samma som jag hade i tankarna..något som tar ner svullnaden.

Det torde nog bli en bedårande vacker dag idag..kanske får jag fram några bilder idag för kameran är laddad.

Ann ringde mig igår kväll under en häftig dialog mellan henne och Thomas.
Anns fråga var..
-Visst finns det ett ord som heter belamra?
Ann hade sagt till Thomas att deras diskbänk var belamrad av saker och Thomas sa att det inte var ett ord.

Visst är det ett ord och Ann använde det helt korrekt.

belamra

Definition från Wiktionary, den fria ordlistan.
Hoppa till: navigering, sök

Svenska [redigera]

Verb [redigera]

Böjningar av belamra AktivPassiv
Infinitivbelamrabelamras
Presensbelamrarbelamras
Preteritumbelamradebelamrades
Supinumbelamratbelamrats
Imperativbelamra
Particip
Presensbelamrande, belamrandes
Perfektbelamrad
belamra
  1. fylla med något som tar stor plats

Synonymer [redigera]

Tänk så många ord det finns som man ibland använder men som man inte riktig vet betydelsen av..

Tycker att denna låt är så jädrans bra att jag var tvungen att sätta in den..lämligt väder för den också.
Denna verson men Monica Törnell är bäst.

Ha en bra dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar