jag

jag

onsdag 22 december 2010

Sjuktransport..

eller preop..skjuts av mamma till Piteå, fick där några timmar att slå bort i affärer..
Lite julklappar blev det, är klar med alla nu :)

Träffade Åsa och två av hennes syrror AnnaLena & Linda med var även Anna & Johanna..fikade i småstaden...90:- för macka och kaffe !!!!

Har just avsmakat fisken jag gravat, vanlig och ingefära..
Säger så mycket "jag har inte misslyckats och receptet funkadde"

Kolla in recepten här om ni blir sugna på att testa själv..
(sätt fisken i plastpåsar och vänd några gånger, jag gravade i 2 dygn)
http://www.norskfisk.se/S%C3%B6k+Recept/Recipe+Show?key=57309&menuItemkey=3599

Ingefärsgravad lax

Gjorde även "vanlig" satte bara salt, socker och dill.

Vi provar att kallröka lax oxå..hoppas att det lyckas..

Nu väntar sista delen av morden i Sandhamn..

Ha det så bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar