jag

jag

söndag 19 december 2010

Segheten...

Nytt ord i svenskaordlistan??
Seghet är det ett ord eller beskriver den bara hur man känner sig när man har en förkylning i kroppen..

Förkylningen är på tillbaka gång och jag gläds över det, för idag känns jag rätt så pigg.
Jag undrar vart vädret tar vägen -19,8 och det blåser..sånt väder brukar vara steget före nederbörd..

Igår så var det ju inget speciellt program som fångade mitt intresse när jag kollade tvprogrammen så jag tänkte att jag hyr en film.
Har länge tänkt att jag skulle vilja se filmen "bröderna Karlsson", men den var uthyrd så det blev ingen film.
På kvällen så sappade jag runt och kom till "veckans föreställning" på tv2, tänkte kollar en stund innan något annat program startar..
Föreställningen var "Scener ur ett äktenskap" av Ingemar Bergren, vet ni vad..rätt som det var så hade vi sett hela...och det var för att använda svenskan på mitt sätt.
-Skit bra !!!
Till och med Thomas tyckte det..gissar att det är första gången han ser teater, iaf denna typ av teater.

Piggelin blev jag så jag kammade av hundarna lite hår vid 01,00 tiden, ja, vad säger man..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar