jag

jag

tisdag 19 oktober 2010

En liten skogstripp..

Härligt väder idag..kanske sista milda dagen detta år.
Tog med mig Fixa och gick i härlig gammelskog..

Först måste jag då passera ett hygge som fanns redan -93...gick över detta hygge när Jonas sköt sin björn.

Återväxt...

Brosans saltsten..nästan fasett slipad av tungor som velat ha lite salt.


Har aldrig sett liknande bark som på denna gamla gran.


Bara ett dött vackert gammalt träd.


När vi var på väg tillbaka bröt solen genom molnen..silverfärgad sol.


Hur än jag tänker/lägger fram, så glömmer jag min fina kamera...ska inte skylla på någon möjlig sjukdom..
För det har jag inte och ska därför inte jämföra mig med de stackars människor som har dem.

Jag får citera min kära dotter:
-Mamma är så disträ..har alltid varit det så länge jag minns..


CARPE DIEM

2 kommentarer:

  1. Med tanke på granen.
    Det är en hackspett. Tretåig hackspett heter den. Den har gul hjässa.
    Nu är den där granen på väg att "ruttna" och därför blir ringarna mer tydliga. Men är det en mer levande gran så kan man se att denna hackspett varit framme genom att det blir små hål i en ring runt stammen längst ner på stammen. Och hackspetten finns i just gammal skog. I ståkkelandet är den rätt vanlig då det är ett rätt stort område med gammal skog, men en ovanlig fågel i stora delar av landet.
    -Anders G

    SvaraRadera
  2. Kul att få veta att det är en fågel som gjort märkena.
    Vi hade också björn på området en liten en..älg fanns det också men de hade bara gått rakt genom inte stannat av..hundarna skällde en älg men en från annat jaktlag sabbade det....dessa gubbar :(
    /Sofie

    SvaraRadera