jag

jag

tisdag 12 oktober 2010

Ledigvecka....Hus

Inte alla förunnat att ha en ledigvecka var 5 e vecka, jag klagar inte..
Igår så var jag till Piteå och köpte lite OSB skivor till väggarna i hundhuset..kommer att bli kanon fint.

Jag hade med mig kameran och tog lite bilder på några hus.

Kondas
Jag börjar med hennes hus, jag berättar vad jag minns kanske någon annan kan skicka någon kommentar om något annat minne.
Konda var Ulf Isakssons mormor hon hade en pudel som jag tror hette Pia..osäker.
Ulfs mamma Viola hade i många år getter i ladugården och av mjölken gjorde hon jätte god getost.
Minns ostens smak ännu..
Några har bott i huset till och från. För ett tag sedan så hörde jag att Jan & Maria skulle flytta dit.
Alltid roligt när det bor folk i husen, blir aldrig samma med massor av fritidshus i byarna.

På samma väg finns Sigrids.
En stuga som fått nytt skal och lite nytt under men i stort samma hus.
Här bodde Sigrid som gjorde karameller..liknande polkagrisar, hon kokade godaste knäcken som jag har recept på.
Hon bodde kvar många år själv sedan maken dog, Ally & Rut heter döttrarna som nu har hand om huset.
I huset finns inte rinnande vatten eller toalett..tänk tanken att leva så jämt..
Flickan min tyckte mycket om att fara till Sigrid och Sigrid gillade alla barn som kom dit.
Kaffepannan och fikafatet kom alltid fram, Sigrid hade många kaffegäster hos sig varje dag.
Sigrid levde sina sista år hos Ally i Kåge.

Nu ska jag ut i skogen med Tajjan, som Filip säger..

Ha det så bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar