jag

jag

torsdag 28 oktober 2010

Utmaningen..

Har letat efter en utmaning för mig själv och igår fann jag den..fann och fann ett litet måste finns med som gör att jag måste ta denna utmaning..

Igår så köpte jag mig en ny skidutrustning på Intersport..
Tänkte köpa förra våren men då hade de inga skor i min storlek och för att vara säker på att få rätt så köpte jag nu..
Jag har tuffat till mig så jag köpte riktigt fina skidor som jag måste valla...andra utmaningen..
Fördelarna med dessa skidor är att de har ett bättre belägg och att det finns inget som bromsar (fjällen).

Ni kanske nu undrar vad i utmaningen ligger...jo jag får inte tappa mycket i vikt för då blir spannet för hårt..bygga muskler är vad som gäller..min tanke flyger iväg, tänk att ha en PT..som kan få en att jobba lite mer än vad man gör själv..försöker dock "plåga" mig men det är ändå för lätt att sluta när man är själv.

Trodde att det skulle vara massor av snö idag för de gick ut med en klass 1 varning..
När jag steg upp och tittade ut så var det mindre snö än igår kväll.
Tror att jag ska fara en sväng till Tjapps och åka skidor är så sjukt sugen att få åka..

Detta var utrustningen jag köpte.
Dessa skor                                                                          Dessa skidor

Jag vill hälsa Lennart välkommen som läsare av bloggen..
Alla mina andra vänner vet att de kommer på bloggen titt som tätt.
Därför vill jag visa denna bild som togs förra sommaren..klick på bilden så blir den större.
Igår så bjöd jag hit Ann och Filip på middag, så länge sedan jag hade tid och var hemma för att kunna göra det..Filip håller oss varm för det är ju full fokus på bara honom..
Biffar, Lax, Potatis och grönsaker stod på menyn, inte riktigt genom tänkt men det blev smaskens iaf, (Glass till Filip)...

Skocker toppar hit och dit, tycker att dagens barn har det inte lätt..
I mitt jobb så har vi en liten röd platlapp där det står om tecken vid högt/lågt blodsocker..
"För att ha snälla barn ge de lite socker, för lågt bl.skr ger humörsvägningar"


Nu vill jag att ni ska ha det så bra och sköt om er..

CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Ja tänk om man kunde säga att man skulle ha som mål att INTE gå ner i vikt för mig handlar det mer om att inte gå UPP i vikt.Åsa

    SvaraRadera