jag

jag

onsdag 20 oktober 2010

Vinterväder

Och jag har alla vinterkläder i förrådet ute..
Där de säkert är varma :)
Snön faller ner, inte vackert dalande snö utan en vass, hård och stickig snö.
En snö som sticker i ögona när man åker skidor  eller dylikt.
En snö som gör att det svider på kinderna vill gärna fastna.
Fast egentligen så är det ju sånt här "oväder" som triggar mig..

Måste köpa mig en ny jacka,borde också köpa mig nya skor..
Är så kluven om vad jag ska köpa för jacka..har sett Fjällrävensparkas.
Priset.....fast å andra sidan så köper jag sällan några nya kläder och gillar jag dem så har jag plagget länge..men 3 500:- är mycke pengar,,,men å andra sidan min HH dunjacka har jag haft länge ca 12-14 år.
Fjällräven - Kodiak parkas

Jag vill ha en jacka som är varm, är så less på dessa tunna jackor där man måste ha flera lager under för att inte frysa, vill bara kunna ha en lagom tröja under.

Skor är ju den svåra nöten att knäcka, fastän det är länge sedan jag slutade röka så är jag frysen om fötterna..
Jag har lite krav på skorna för de ska vara:
  • sköna
  • snygga
  • varma
  • lätta att sätta på fötterna
  • ha ett humant pris
  • Stå emot lite vatten
Ja har en del att kolla upp.

Frukosten har åkt ner och kaffet har väckt upp mig så nu ska jag klä på mig lite och gå ut med hundarna som ligger inne och verkar inte ha bråttom ut i detta väder..vad de inte vet och som brukar göra dem så glada är att idag ska de få massor av hö i sina kojor att ligga på..

Ha det så bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar