jag

jag

tisdag 19 oktober 2010

Tog lite tid..

Att få fram bilderna..inte att det tog så lång tid utan att jag inte hade tiden.
Det är så mycket man har att göra när man har ledigt en dag och sen kom Filip....

Bilderna är inget märkvärdigt men jag tyckte att vyn mot fjällena lyste upp denna blåsiga Söndag morgon.

Klicka på bilderna så blir de bättre.

Detta ligger lite Söder ut...känns igen??

Detta hygge som ligger på Sarkasliden är nog ett som gud glömde att beskoga igen..

Så länge som jag minns har det sett ut så här..förträdställning som gått dåligt och ingen uppföljning..

Blidvädret känns skönt mot Lördagsmorgonens -10 burrr, vad kallt det kändes när man tog de första stegen på bron, dagen blev fin sen..
När det är -10 och en del myrar har inte frusit då händer följande.
Skon blir blöt och det fryser blixt fort fast snö, några steg så går man på höga platåskor..
Man ska ju vara tyst när man jagar och då vill man ju inte börja sparka av sig isen mot någon sten eller liknande för det blir ju ett väldans oväsen. Tog fram kniven och började peta bort det.
Första gångerna så funkade med kniven men ju tröttare jag blev i bena av att gå men extra kilon på skorna desto mindre noga blev jag med att vara tyst.. sista gångerna så sparkade jag loss isen mot första bästa sten eller stam.
Jag tog riktigt slut i bena för isandet av skorna kom i slutet av min jaktsväng..hade redan gått 2 berg..

Idag är det mulet och lite blåsigt tror ändå jag ska gå en sväng med Fixa i Tjapps..

Ha det så bra.

1 kommentar:

  1. Känner igen alla berg där på bilderna.
    Bårgo på första bilden och så "mitt" jaktland Storståkke. Såg förresten bara björnspår och järvspår under helgens jakt. Och det blåset för mycket förr att locka under bergen.

    Tror inte det var Gud som glömde att beskoga Sarkas. Snarare den motsatta makten d v s Sveaskog. Avverkat för högt upp förstås.
    Kanske inte så bra för den mörka makten att komma för nära himlen:)
    -Anders G

    SvaraRadera