jag

jag

tisdag 12 oktober 2010

En vacker höstdag..

Någon fågel hittade vi inte men skogsturen var ändå skön/frisk.
Tyvärr så började det blåsa så mycket..
Hade tagit med mig kameran för lite fotande...batteriet var slut så det fick bli mobilen igen.
Gick på Tjappsberget, mittiberget, hade glömt hur uppför det var för det är många år sen sist jag gick där.
Skogen som man då gick genom är nu borta och hyggena är det dominerande inslaget. Slengsjön syns i bakgrunden.

Tråkig syn.
Inte snabb nog, alltså jag.
Tajjan blev snabb fotad.

Gräset glänste som små guld prickar..otroligt vacker live..
En sån söt enris buske..
Farfarstjärn..undras vart namnet kommer ifrån. Någon som vet??
Jag brukar ofta ta flera bilder och sen välja den bästa men inte av denna tjärn, mobilen höll jag snett så det ser ut som allt lutar..man kan ju inte lyckas jämt :)

Imorgon ska jag se till att kamerabatteriet är fullladdat för jag tänker mig ut i skogarna.


CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar