jag

jag

fredag 2 december 2011

2 Advent..

Och fortfarande så är det blött istället för kallt..
Less på detta regnande..nä, nu vill jag ha -10 och snö...

Mina tankar går 
Tänk om vi inte får någon snöööö, vad gör jag då..för det blir inget
*Skidåkande
*skoteråkande
*ispimpel
*fjällsfarande
*........

Vad ska man då göra...skogspromenader går ju..kanske att det går att pimpla på sjön nedanför huset...vad ska Filip göra han som längtar att få köra skoter....



Det skulle bli en annorlunda vinter för oss som är van att ha snö och kyla. Kylan klarar jag mig utan tycker att -10 är perfekt...men snön...skidor, skoter mmm...


Idag ska jag försöka få till det sista adventsstöket..längtar ut gör jag inte och inte heller hundarna för de sover ännu..orsaken är snön/regnet som driver vågrätt..det blåser massor och jag önskar att det blir lite kallare så att det blir snöööö av det..


Jag går mot en jobbarhelg..ska ärligt säga att jag önskar inte det...blivit lite mycket helger just nu...


Nåja..


Ha en trevlig helg och sköt om er

6 kommentarer:

  1. Man får ju hoppas att få lite snö. Till sist. Skulle vara trevligt :D

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Monika...även lite kallare, torrare luft skulle sitta fint..

    SvaraRadera
  3. Ja, torrare luft blir bra, kanske man slutar att snora...

    SvaraRadera
  4. Vi är många som snorar../Sofie

    SvaraRadera
  5. "Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar" - och mer snö!!!!

    SvaraRadera
  6. Klockrent...men -10 tycker jag är lagom men det blir ett skönt knarr under skorna när det är - 30
    /Sofie

    SvaraRadera