jag

jag

lördag 3 december 2011

Nu jävlar...

Får det vara nog med undanflykter..

Har de sista månaderna mest bara gått och väntat på att få komma igång med skidåkningen..men det verkar vara långt bort..har varit obota lat och mest besvärats av massor av värk..

Nu har mitt liv nått nya punkter och jag börjar ha "städat" bort massor..
Måste börja lägga ner tid på min träning igen..

Började med att låna mig en motionscykel av Ann...ska köpa en men lånar hennes tillsvidare.

Gjort ett litet träningsprogram att göra framför tvn:))
Pilatesbolls övningar..mage=situps, rygg="ryggups" som tar kanon i min dåliga disk och sist men inte minst armhävningar. Allt i 3 repitioner 20 st varje gång.

Mitt gummiband...Stakning, framåt och bakåt samt benövning..

Har dragit ut en träningslista igen för att få en sporre...

Jag har börjat få mer och mer värk både i ryggen och axlarna och det är INTE skoj.
Tidigare vintrar så har jag ju kunnat gå från inlinesåkningen nästan direkt på skidor, denna vinter spelar mig ett spratt :))
Längtar så mycket att få fara ut på skidor med min hund att jag är beredd att köra uppöver på jaktmarkerna för att åka efter vägar...13 mi l t.o.r.

Jag ska dock inte fara i dagarna så jag får hoppas att det kommer snö i Tjapps så jag får åka där...

Just nu så är jag lite skakis i armarna och jag älskar den känslan..

Dusch och Pizza middag och sen jobb...


Ha en bra dag och sköt om er

2 kommentarer:

  1. Snälla, sluta skada dig! För mycket träning = ont överallt. Jag tränar då aldrig :))

    SvaraRadera
  2. Ha ha...idag har jag träningsvärk :)) men det är skönt..

    SvaraRadera