jag

jag

lördag 24 december 2011

GOD JUL...

Nu är det JuuuuuL. En helg som ska spegla lugn, värme, gemenskap...men som för många är den ensammaste dagen på hela året...

Jag tycker att de som arrangerar julfirande för ensamma människor gör ett kanon jobb...tänk om vi alla kunde bidra lite. En tanke som är beundransvärd men som aldrig kommer att ske...och varför det inte kommer att ske har många orsaker...en sak som styr är dagens samhälle där vi människor ska vara högpresterande arbetande människor, vi måste vara högpresterande för att få allt att gå ihop...många är det som sitter med dyra amorteringar på både hus, bilar mmm...ett liv som har skapats måste ros ihop...

Och då får man jobba, när storhelger kommer är många så slut att de orkar inte bry sig om någon annan..för många är tanken..
-bara jag får vila upp mig ett tag...

Tragiskt men i många hem sant..

Själv så jobbar jag hela denna helg vakar av på Annandagen...ett beslut har jag tagit efter att ha jobbat så många år...nästa år jobbar jag inte julhelgen..

GOD JUL

2 kommentarer:

  1. Kloka tankar...
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på er...julhelgen är ju snart över för min del imorgon får jag mysa hemma :)))

    SvaraRadera