jag

jag

onsdag 28 december 2011

Har varit lite mycket...

Har inte hunnit göra något annat än jobba äta sova några dagar men igår så fick jag och Jonas en helt fantastiska dag ute...

Jonas hade en ledig dag att ta ut och gjorde det igår så att vi skulle få lite tid tillsammans...vilken kanon dag....

Vi startade dagen med lång frukost och sen var det bara att sätta på sig utejobb kläder...för skottning stod på agendan...så tung den var..pusssttt...motion...

Sen så "övertalade" jag Jonas att vi skulle fara ut med hundarna på skidor..snön låg decimeter djup. Problemet är att Jonas har bara, inte bara men det är Tegsnäs skidor och de är ju inga skaitskidor precis..men eftersom att spåret hade så mycket snö i så tänkte jag att det borde funka ..

Jag tog mina klassiska skidor och Fixa, han tog sina skidor (nya) och Rocky..
Man kan lätt säga att jag hade Kanon skidor och en springsugen Fixa..oj vad det gick..Rocky som är ny på banan jobbade kanon bra han också..Jonas skidor går ju inte lika lätt som mina samt att Jonas har inte åkt skidor sedan han var liten...stavarna han var lite för korta också så han fick aldrig riktigt ut stavtagen...men Rocky gav inte upp trots att de blev efter..vi väntade in dem lite då och då..Fixa var inte så nöjd..

Jag tyckte att till myren blir lagomt och Jonas hade trott att vi skulle åka över sjön och vända..skiljer bara 3 km mellan våra punkter :))

Det blåste och drev snö men gud så härligt det ändå var...

Så här så spåret ut en timma senare när vi trampade det..


Jonas och hans bror har gjort en fin bult som går så lätt bakom skotern..
Jag har aldrig haft så fint spår så tidigt på vintern..


Vi tog sladden också så nu har jag ett fin fint spå att åka efter...

När vi for sista svängen var himlen  så vacker att jag var tvungen och stanna för att fota..ljuset började bli svagt men bilden får duga..
Det var en viss person som var lite knäckt...
 
Ha det bra och sköt om er..
 

3 kommentarer:

  1. Verkar verkligen som en härlig tur!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det var det och det kommer fler turer....

    SvaraRadera