jag

jag

torsdag 22 december 2011

Jul väcker många tankar...

Frågade Ann..
-Vilket år förlovade ni er??
-05 svarade hon..

Jag trodde inte att det var så länge sedan, insåg i detta ögonblick att det var sist jag var ledig en Julafton...

Tänker och Tänker så tror jag att sist jag var hel ledig va -00.....
Behöver jag säga något mer....

Inser mer och mer att jag glömt hur det är att vara julledig, frågade Jonas här om dagen..
-Vad gör man på julen...


Ju mer jag tänker på detta ju mer ledsen blir jag..vart har mitt liv tagit vägen..
Måste börja ta tag i det nu börja kanske skapa nya traditioner...


Åtminstone börja leva och njuta av livet...börja planera lite, något som jag inte gjort på många år...planera något med någon annan...


Nu jobbar jag denna julafton och Juldagen...men är då ledig Nyår och Trettondagsafton....kanske det går att få till något trevligt...


Lagom till alla helger så började både Fixa och Diva löpa :))
Otrolig nog så tycker jag att Rocky och Tajson är lugna, kunde varit mycket värre...


Nu vill jag önska er alla en GOD JUL..

3 kommentarer:

  1. God Jul själv.
    Jag tycker att de som ger av sig själva och ger "bort" sin Julafton eller helg till förmån för andra är en så fin handling att det borde premieras betydligt mer än vad som görs i dag.
    Vi älskar er...men ändå..den som ger lön borde också älska er hela året.

    Men du borde ta beslutet att inte jobba nästa Jul. Svårare än så är det inte. Bara ett litet beslut. Och livet kommer inte att förändras särskilt mycket..jag lovar.:)
    /-Anders

    SvaraRadera
  2. Hur som helst.
    God Jul på er turturduvor.
    /-Anders

    SvaraRadera
  3. Har bestämt mig för att vara ledig nästa år och säkert året därpå.. God Jul på dig & din familj..

    SvaraRadera