jag

jag

söndag 23 december 2012

blir inte alltid som man tänkt sig..

Denna djävulska smärtan har avtagit,,tur att det finns smärtstillande...andra gången jag har haft ett sånt här "anfall", har haft känningar ett tag men trodde att det skulle ge med sig..

Vaknade under natten och hade ont men lyckades hitta en ställning som inte gjorde ont men vid  halv 8 tiden var det bara att stiga upp och börja vandra, för att sitta eller ligga gick inte...

Nu känns det mer avdomnat och lite pulserande en träningsvärks typ av känning...men så mycket bättre..ska ju på magnetröntgen så småningom..

Vovvarna får mysa inne med oss när det är så kallt, någon timme i hundgården har de fått göra i alla fall ..
 Inför "julstädet" hade jag mycket funderingar kring gardiner i vardagsrummet...men det löste sig så fort jag hade tagit ner de som suttit där ett tag...varför hänga upp något som skymmer sikten när man kan se allt det vackra..
Vi har varit runt lite på samhället och hälsat på och bjudit bort lite bröd som jag bakat..tittat på Krongatans värsta julpynt, drog en ragg till Renvallen också innan vi for hem..
Nu har jag Tjälknölen i ugnen och julgranen har Jonas pyntat..

Vi ska ta oss en lite macka för att avsmaka skinkan..och med det vill jag önska er..

GOD JUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar