jag

jag

torsdag 13 december 2012

Effektiv..eller bara duracellkanin..??

Säger till Jonas att han ska hålla fast mig då jag börjar likna hackspetten som är på kalles jul..den som pratar "ala ba ba ba..." För ibland känner jag mig väldigt nära att nå den nivån :)
 

Vaknade rätt så tidigt, hade ställt väckaren på halv 8..på min lediga dag kanske du tänker...visst, visst,,,men jag vill göra så mycket att om jag sover bort hela dagen så hinner jag ju inte...

Och hunnit har jag idag...en fördel med att baka på surdeg är att de ska arbetas länge i maskin och sen jäsa länge..man hinner mycket under tiden..

Började med en deg  igår kväll..skållat och gjorde en fördeg..som jag sen har jobbat mera med och under tiden så gjorde jag ett annat bröd med omvänd skållning..som nu jäser och ska in i ugnen...

Den andra degen ska mogna till sig i kylen i 8 timmar...

Jag har ett kycklingskok på spisen som fått puttra några timmar..det ska bli en god soppa hoppas jag..



Som ni ser så har jag hunnit mycket..duracellkanin?

 
Jag har också hunnit med att sy om ett gammalt midjebälte,,har lite tankar kring det..

Ska försöka få till skidorna också innan jag far till Tjapps för att åka en sväng med Lena och hennes hundar...lite spännande men andras hundar och jag hoppas att det kan få gå undan...men om det händer så kanske jag blir väldigt väldigt draghundssjuk,,,men vi ska ju ha tillökning till sommaren..ja inte ska vi ha barn men en tänkt Jämte eller någon jakthund..

 

 Snart så spelar det ingen roll vad det blir för jag är så valp/unghundsjuk :)

Bilderna i inlägget är inte mina..förutom den nedersta..

Ha en bra dag,,ska försöka få till någon bild av dagens skidtur :)

1 kommentar:

  1. Den blåögda huskyn var så lik Bilbo som valp, min första husky, förutom att han hade bruna ögon...

    SvaraRadera