jag

jag

fredag 28 december 2012

Små irriterad..

Blir så less på alla skoterförare med högkammsmattsskotrar som inte kan köra i djupsnön utan måste köra och harva upp alla spår..

Ibland så undrar jag hur de tänker..tror inte de tänker så mycket för ofta så bor de ju inte ens här utan är bara här någon gång...de gör stora högar med sina värstinskotrar när de fryser till så blir de stenhårda och någon kan göra sig illa på dem..jag vet av egen erfarenhet...sen så tycker jag att de kan fara och köra där inte finns fina leder utan far i skogen där snön är tjock..

Sen hörde jag en av ursprungsbefolkningen vi har här,, hörde inte riktigt vart han var men inte i Sverige i alla fall...vi kan inte använda helikoptrar , motorcyklar odyl. här för det skrämmer och stressar djuren som finns här..

Men hallå..vad tror ni händer med våra djur...hur snävsynt får man vara..

Vi har skottat idag och trampat lite efter spåret idag, nytt för i år är att vi kommer bara att göra ett smalt spår..för att förhindra att skoterkörarna inte kan köra hur fort som helst..

Tog med kameran..

 Den vackraste solskenet hann försvinna innan vi tog oss iväg..
Vacker dag idag..

Ha en bra dag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar