jag

jag

torsdag 6 december 2012

Imorgon..

Det är nära nu till min 2 dagars ledighet...första på 3 veckor...
Så mycket vi har jobbat på och vad duktiga vi varit...men att jobba så här mycket har sitt pris..ont både här och där..längtar till sängen redan nu och klockan är bara halv 8...
 
Tänk om man kunde få vara katt någon dag :)

Jag hoppas och hoppas att till helgen så kan vi få fara ut på skidor med hundarna..hoppas, hoppas, hoppas...
Vill ha flera timmar utomhus, spelar ingen roll om det snöar bara det inte blir smällkallt..

 
 
Tänk när man var lite..då var det svårt att låta bli att slicka på järn fastän man visste att det gjorde ont..minns en gång när jag fastnade med tungan på broräcket på posten här i Auktsjaur. Som inhystes i huset där Olle & Ann-Louise bor.

Ler åt minnet...minns också hur vi kunde ligga raklång i snön och titta på stjärnorna, ibland så såg vi norrsken, minns när vi åkte skridskor på lill sjön nedanför Gerd och Helen, det var vaninnigt mycket norrsken som sprakade i olika färger.

Jag är fortfarande väldigt road av snö i alla former..igår när vi gick en kort promenad med hundarna och jag hade på mig pannlampan då gnistrade det så vackert kallsnön som föll ner..blev nästan hypnotiserad..

Fast idag ska jag njuta av att ha tvns fjärrkontroll "by myself" ha ha..

Ha en bra dag

 

2 kommentarer:

  1. Ja, bra att du påminde mig hur jag satt fast med tunga... Flera gånger faktiskt. Men några lär sig ju inte. Och att vi var ute jämt och liggande i snö... Nu känns som det var en dröm...

    SvaraRadera
  2. Minns också när vi låg i snön och tittade på norrskenet och alla stjärnorna! Och hur rädd jag var att norrskenet skulle komma och ta oss...

    /Gerd

    SvaraRadera