jag

jag

fredag 14 december 2012

Min fb fria vecka..

Är till ända om Jonas vill fortsätta så är valet hans, vad jag saknat är alla fina bilder som människor lägger ut..en sida som jag verkligen har saknat är Jämthundssidan på fb...många fina roliga bilder på hundar i vardagen och jakt..

De sociala medierna finns och det är ett nytt sätt att umgås på, troligen så känner vi samma sak som när telefonen kom..tänk vilken nyhet...kunde prata med någon som befann sig långt bort..

Jag minns Hilma i Tjapps som tror jag aldrig vågade prata i telefonen, hon hade ingen i sitt hus på stationen i Tjapps, minns att hon brukade gå till Farmors för att få kontakt och hjälp..

Hörde på Radion igår att våra pensionärer håller på att komma in i denna värld med datorer och socialamedier..en riktigt trevlig sak..

"Tvingade" på mamma dator och allt för att exempelvis betala räkningar och sånt..nu går det hur bra som helst för henne...

Tänker lite så här...undrar när kommunen ska börja dra in bredband till rummen på tex Länsmannsgården....40 talisterna kommer ju att kräva det..

Igår var jag ju rasande duktig tycker då jag..bakade ett bröd på enbart surdegsgrund och en förjäsning.. 2 fina bröd blev det, har ännu inte hunnit smaka det men till lunchen ska jag det..

Några bakbilder...
 Fördegen till Dinkelbrödet
 Detta är ett annat surdegsbröd,
Lin och andra frön är i..
Blev inte mycket kvar av brödet efter middagen och var gott till min kycklingssoppa.
 Dinkelbrödet som tog ca 24 timmar att göra :)

Ha en bra helg alla, själv så kryper jag in på jobbet..

4 kommentarer:

  1. Jag får inte min mor att betala räkningar via Internet, även om hon är duktig på datorer. "Det går ju så bra att skicka brev".
    Oj, vad du bakar bröd. Du köper aldrig färdiga bröd, eller?

    SvaraRadera
  2. Några månade har jag bakat allt bröd, tycker att det är riktigt skoj och sen så gillar jag verkligen surdegsbröd..Ann brukar få en hel del också,,hon ville byta..hon bakar fikabröd åt mig så får hon mat bröd av mig.
    Filip sa till mig igår
    -Snälla Mormor kan du baka potatisbrödet åt mig för det tycker jag jätte mycket om..ska försöka få ihop det till veckan..
    Vi köper hårdbröd...

    SvaraRadera
  3. Det är bara att inse att alla dessa nya medier är här för att stanna. Antingen lär man sig och hänger på eller så... Tycker det är roligt att kunna ha kontakt med de som jag säkerligen inte skulle ha kontakt med genom Facebook etc etc.

    Ha en trevlig helg! /Gerd

    SvaraRadera
  4. Håller med dig Gerd..en trevlig helg ska du oxå ha..

    SvaraRadera