jag

jag

fredag 7 oktober 2011

Dagen efter..

Igår var en riktigt skit dag...hade ont i magen hela dagen, känns bättre idag men lite finns kvar.

Som sjukvårdspersonal så ställer man sina egna diagnoser :))
Satsar på magkatarr...

Jag försökte ändå fixa lite här hemma trots att jag gick nästan dubbelvikt..
Middagen gjorde jag, köttbullar, stuvade makaroner och grasserade morötter..
Men jag kunde inte njuta av maten försökte men illamåendet tog överhand, ska äta det idag till middag ist..

När vi ätit middag så tyckte Jonas att jag skulle lägga mig och vila.
Han tog hand om disken och städade bort fint i köket, gick ut i regnet och hämtade in mer ved för jag hade eldat upp allt som fanns inne under dagen för jag var så frusen..

Läste en blogg nu på morgonen om älgjakt...skulle lägga in en kommentar men det sket sig..
hoppas att du läser här..
Håller med dig om att ibland så är det nästan en tävling detta om älgjakt.
En tävling om antal skjutna älgar eller så om hunden..

Dessa stackars hundar, värst är de som skryter och skryter om sina hundar. För jag har upplevt många gånger att något år sedan så har de tagit bort denna "super" hund...men ett antal år på nacken som älghundsägare så vet jag att det mesta beror dock på ägaren...visst finns det stjärnor som gör allt rätt men de är inte så många..

Att skjuta småälgar är ju för älgstammen det bästa..ju äldre stam vi har ju tidigare brunstar de, ju större kalvar får vi osv...
Sticker inte under stolen att det skulle vara skoj att få skjuta en stor älg men för mig får det vara en 2 taggare om bara hunden gör ett bra jobb..
Har ju tidigare skjutit några fina tjurar så jag klarar mig bra..
Jag brukar säga lite kaxigt...
"jag kan ju inte tapetsera väggarna med älghorn" :)))

Nu stundar en jobbarhelg...känns okej att jobba men det hade inte gjort ont om man varit ledig och kunnat följa med Jonas till hans stuga..

Ha nu en bra helg & sköt om er.

1 kommentar:

  1. Jo jag har läst.
    Ibland känns det bara som att man inte alls behöver skjuta. Jag har egentligen inga som helst skrupler. Jag kände bara inte för att förstöra en så jävla fin morgon i sol och allt.
    Och nu har bilden redan börjat ge pengar till jaktlaget.
    Så det kan bli.
    /-Anders

    SvaraRadera