jag

jag

torsdag 20 oktober 2011

Vacker ute idag..

Tog mig upp till jaktmarkerna idag för att prova se om det skulle gå att få en älg..

Med en kraftigt stukad fot väl lindad i mina fina Lundhags kängor, så var farten inte hög..
När man är ensam på jaktmarkerna så måste man tänka på att inte ha bilen alltför långt bort..

Vi har ett perfekt berg för det ändamålet och vindarna var ju bra..men så sakta jag tvingades gå och mitt högra ben fick jobba för vänster foten var bara lite stöd.

Men vädret är inget att klaga över, bara frånvaron av älgarna och när de lyser med sin frånvaro så åkte kameran fram.

Klicka på bilderna så blir de bättre.

Denna bild tog jag med mobilen..hoppas att min nya mobil tar bättre bilder.
Tog denna bild bara för att kunna skicka en bild på naturen till Jonas..han blev lite avis att jag kunde vara ute i naturen.

Ville bara visa att det ligger lite snö i markerna. Frasigt..bara förnamnet.
Det blir så fina färger på hösten.




Satt och väntade på Fixa när jag började titta uppåt och fick se detta underbara gamla döda trädet..vilket grenverk.



Samma träd fast på lite längre håll.



Bytet för dagen..Fixa kom och visade upp sitt byte..Fjällämmel..



Sugen?? Verkar inte som hundarna äter upp lämlarna, bara dödar dem.



Leka med dem kan man ju också göra. Fattar inte att hon ids, för hon hade sprungit drygt 2 mil...

Hon är ju ganska vältränad så några mil stör inte så mycket. Snart eller det vet man ju inte så får man börja åka skidor igen..jag längtar faktiskt att få åka skidor med hundarna.
Ska bli riktigt skoj att få pröva Rocky..kapaciteten finns i kroppen men det måste finnas i huvudet också..

Känns skoj att ha något nytt att se fram emot.

Ha det bra & sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, vad jag gillar sista bilden :D

    SvaraRadera
  2. håller med dig..kunde vara en bild av urhunden..en ung mätt sådan som bara dödar för att det är skoj..

    SvaraRadera