jag

jag

söndag 9 oktober 2011

Ett litet äventyr ..

Igår Lördag vaknade jag upp på eftermiddagen och kände mig pigg och hade inte mycket att göra.

Tajson behövde en prommis så jag tog kameran med för att göra det hela till ett Äventyr i mini format :))

Inser för att citera Ulrika lite..."jag är den kyliga årtidens barn"
Nästan så att jag skulle ha velat göra Ronja Rövardotters Vårvrål...fast då höst/vinter vrålet..
Luften var klar och mina lungor fick känna på denna härliga luft, för att inte tala om kinderna..

Att jag fotade bron är endast för mig själv..att till senare kunna kolla att jag verkligen pyntade lite oktober -11..

Klicka på fotona så blir de större
Tyckte att blåbärsriset var så fint med de ljusa bladen överst kvar.

 Denna vackra runda lilla tjärnen är fin året om.


 Även om man är en liten Finnspets så har man rätt att få ha en riktig sele på sig..sydde denna åt honom för flera år sedan..han blir så glad när han får se att vi ska ut med selen på..


 Förra året så kom Roger Lundberg  fram och frågade mig vart Aspudden är i Auktsjaur..han höll på att göra något och hade läst om denna udde. Jag har aldrig hört namnet men gissar starkt på denna udde i Auktsjaursjön. Den är full av höga fina Aspar.


Vet att dessa djur är en nagel i ögat för vissa men deras tidigare närvaro på udden gav mitt äventyr en liten extra kant..de bangar inte för grovjobb..
Här har de kommit lite längre i sitt arbetet..skoj var det att få se något nytt.
Ja, vad säger jag mer...jooo..sista natten jobbar jag sen ledig igen :))

Ha det bra & sköt om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar