jag

jag

måndag 24 oktober 2011

Undrar...

Om jag skulle klara av att stå på skridskor???

Tanken slog mig i morse då jag såg att tjärnen nedanför huset hade frusit igen. Om det blir is så ska jag tame sjutton pröva mina gamla skridskor..




Vädret är ju hur fint som helst, så vad gör jag jo,,ta på mig grönstället igen, packar Finnen, pejlen och bössan och styr bilen mot Tjapps..

Vad händer där jo...slut ström i hundhalsbandet...hade glömt det på i Lördags..
Tur då att man har vänner i byn som var hemma och inte använde deras pejl, jag fick låna den och jag och Tajjan drog till skogs..

Ingen fågel kom vi i kontakt med men några bilder som jag tycker blev rätt okej..
Motiven som så ofta STUBBAR..denna gång blev det gamla björk stubbar..

En vackrare "vas" med innehåll är svårt att skapa själv..

Dessa "vaser" stod ganska tätt intill varandra..

1an
 2an



3an
 
När jag körde hem så stod det en fin Tjädertupp på vägen...hmmm..
Varför kunde den inte ha varit i skogen där jag gick...

Ha det nu bra & sköt om er

2 kommentarer:

  1. Jättefina "vaser"!! Du verkar verkligen se detaljerna i skogen :)

    SvaraRadera
  2. Troligen för att jag tillbringar massor av tid i skogen..att sitta och vänta på hunden gör att man lyfter blicken och börja se..

    SvaraRadera