jag

jag

måndag 17 oktober 2011

Vilket väder ....

Man kan ju börja undra om det är något fel...igår morse när vi for på älgjakten så var det 6 grader varmt..Jiiipiii säger jag helt underbart har det varit i skogen i helgen.

Fint väder och fina vindar..sett älg men inte kunnat skjuta :((
Att måsta skjuta är väl inte det viktigaste men lill tjejen skull behöva stolpe in snart..

Jag och mitt minne i Lördags hade jag med mig kameran och mobil och fick bara ett tillfälle att fota något i Lördags. Söndag fanns det massor men då hade jag både mobilen och kameran hemma..

När jag gick upp till bilen för att invänta vars Ann skulle komma fram i Lördags så fann jag denna udda gran.

 Jonas har varit med där uppe och jagat med mig, han glömde inte mobilen :)
På söndags morgonen var himlen fantastisk vacker i sin sol uppgång.
Ångrade att inte kameran var med. Bilden blev okej men skärpan hade ju kunnat vara bättre men det är inte så lätt med mobilen.

När vi kom hem sa Jonas 
-Jag har fotat en fin gammal död tall åt dig..
Han börjar veta vad jag känner för dessa gamla träden som finns i vår natur. 
Är nu ledig några dagar och hoppas på fortsatt fint väder så att jag kan vara ute. Tajjan verkar vara i fin form och jag ska ta mig ut i skogen med honom hade jag tänkt. Någon sväng till älgskogen blir det också.

Ha det bra & sköt om er






4 kommentarer:

  1. Ahhh, vilken vacker söndags morgonhimmel!

    SvaraRadera
  2. Visst var det..ibland kan naturen vara så vacker att det gör ont..

    SvaraRadera
  3. Va fint..det var en otroligt fin dag i dag.
    Tänkte jag skulle se någon rök därifrån andra sidan Pite-älv men icke. Sket i radion i dag..trodde man var rätt ensam i skogen.
    Annars ..vi kanske hörs om du jagar i veckan.
    Mvh/-Anders (som också släppte en älg i dag)

    SvaraRadera
  4. har vilo dag idag..kommer igen på onsdag..då jävlar :))

    SvaraRadera