jag

jag

tisdag 18 oktober 2011

Uppe med tuppen..

Fattar inte vad som händer..jag vaknar tidigt på morgonen och är pigg !!

Jag undrar verkligen vad som händer..är det kärleken måntro..fast Jonas han är jätte trött..så jag vet inte..

Igår så hade jag faktiskt lite sovmorgon till mot halv 8 tiden, sen så skenade det iväg..undrar om jag inte har någon slags diagnos trots allt..

For ut med Tajson i det vackra vädret..vad händer,,,jo när jag kom körandes efter vägen så var det 3 stycken vackra tjädertuppar där..prövade dem men det funkade ju inte..

När jag kom hem någon timme senare så skenade det iväg..
Damsugande och skurade golv, putsade fönster och bytte gardiner i hundrummet, bar bort massor som skulle till uthusen, kammade Tajson, tvättade flera maskiner, städade bort från bron och bar bort massor som ska till återvinningen och pappers insamlingen ...mmmm...

Fattade ingenting när batteriet tog slut vid halv 3 tiden, jag blev så trött att jag gick och la mig en stund på sängen..

Fick trevligt främmen av Carola..alltid skoj att få kaffe främmen..

Sen så blev det middag..snabbare sortens..kyckling strimlor, champinjoner, olika sorters lök, ihop stektes och till det ris och vitkåls sallad..smaskigt och snabbt.

Sen så gick vi ut i hundhuset en sväng och jobbade på lite med den nya hundboxen som kommer att bli kanoners..visar bilder sen för det är så fint i hundhuset numera..

Jag la mig för att titta på vetenskapens värld ett program som jag gillar men vad händer jo,,,mina ögon föll igen..
Vad händer??

Ändå somnade jag direkt när vi la oss..

Har ett angenämt problem som jag måste lösa.
50 års kalas till helgen..problemet kallas KLÄDER .
Ska pröva lite kläder idag..har jag inget som riktigt passar så får jag väl titta efter något :))))

Ha det så bra & sköt om er. 

2 kommentarer:

  1. Du är ju som en batteri-Sofie. Men du, batterier måste laddas också. Tyvärr går dom inte bara på kärlek. Har provat!

    SvaraRadera
  2. Jag är ju så trött på kvällarna..orkade knappt se House igår..ena ögat sov redan..sen så äter jag ju bra och näringsrik mat..på kärlek går man långt..

    SvaraRadera