jag

jag

fredag 14 oktober 2011

Själsfrände...

Ett ord som jag hört flera gånger men egentligen inte vet vad det betyder..
Vad gör man dessa tider...jo, man googlar..

Tvillingsjäl..lite småkul att läsa..ett utdrag ur en text av Rita Rogers

Din själsfrände är någon som älskar dig för att du är du. Ur denna mycket djupa kärlek till dig spirar en förståelse som du aldrig kommer att finna hos någon annan. Känslan av att något saknas känns som om det försvinner så snart du träffar honom eller henne i början av . När du möter din själsfrände så känner du dig hel.

Vackra ord, som sätter igång tankarna..
Mer finns att läsa.. http://www.indigohealing.se/text1_28.html

Kanske har jag träffat den !!!

Sen är jag glad att Ann inte blev kvar i Sunderbyn så länge och att hon mår bra...det konstiga är att när något händer så blir jag lugn.
Jonas frågade om jag var orolig och stressad..men inte, jag vet ju att jag inte kan påverka något och hon är i bra händer...

Nu har jag snart helg och jag önskar er en bra och trevlig helg med massor av innehåll som gör att ni upplever er fått en bra helg som ger ork till nästa veckas jobb. Vädret verkar bli kanon och vad kan vara bättre än en sen höst dag med sin härliga luft.

Själv drar jag på älgjakt..

2 kommentarer:

  1. Enligt forskningen kan man bara vara lycklig i högst tre månader. Sen övergår det i något annat. D v s gräl:)
    Har väl haft lite tur där själv som efter mer än 25 år inte än kommit fram till gräl.
    Lite kul att följa ett nyfött förhållande som troligen kommer att bli likt alla andra eller kanske inte..
    Jag även om jag haft tur tror att forskarna har sant.
    Man måste bara vara beredd på det. Och ta det.
    /-.Anders

    SvaraRadera
  2. Grälat har jag gjort tidigare så det räcker och blir över..jag tror att det kan kallas personkemi också..en själsfrände kan ju vara en kompis också. Tycker att sån är lite små kul att förkovra sig i sånt för det finns mycket på djupet inom oss som vi inte förstår.

    SvaraRadera