jag

jag

söndag 2 oktober 2011

Redan...

Oktober...fattar inte hur det gått till..

För 2 år sedan gjorde jag skidpremiär den 8/10. Lisa var min premiär kompis.

Jag hoppas dock att snön dröjer för jag har en del att pyssla med..som att fixa nya innerväggar i hundhuset innan vintern. Har skivorna och allt ska bara låna en cirkelsåg av Börje sen kan jag sätta igång...

Har haft några fina dagar på jaktmarken...hundskall och en älg har jag sett. Men som vanligt stolpe ut..långt risigt och snabbt..ja, då väljer man att avstå att skjuta.

Björn har vi på området brorsonen Marcus ville följa upp och gå på björnen.
Trot eller ej så fick lillan deras Björna skälla lite och han fick se den..gissa om denna 20 åring var uppe i varv :))

Igår så gick jag på en björnlega, ganska stor faktiskt syntes så tydligt där den gått vidare i myren...kanske kanske kan det vara det som Fixa gumman skällde..vem vet.
När jag gick vidare ca 100 meter från legan så fann jag ett ny grävt ide..jag har lätt kunnat stå raklång i idet..tror det är det största idet jag sett..
Det som var lite skoj var att en älg hade stått på jorden som grävts upp, såg ut som att älgen hade kollat in vad som hänt i skogen.

Bilden gör inte rättvisa av idet.

Har gått i mycket vacker skog dessa dagar..då jag menar vacker så är det naturligtvis gammalskog jag pratar om.

Ibland kan naturen vara så vacker att jag nästan tappar andan.
Undrar hur länge sedan denna torrtall såg "ljuset" för första gången..hur länge har den varit död innan den blivit så här..många hundra år tror jag..

Jag och mina stubbar..funderar på att göra en bok över alla fina gamm stubbar som jag fotat...skojar bara..synd bara att min mobil har börjat ta allt sämre bilder..
Tycker att denna stubbe är små söt iaf trots den dåliga skärpan.

Jonas och jag hade en fin jaktdag tillsammans i Fredags. Hundar skällde och älg vi såg..men bästa stunden nästan var när vi stannade och åt uppstekt Lasange i skogen..Fixa hade en rolig stund just då, en död fjällämmel fick agera lekkompis en stund tills jag tog av henne den och stoppade den i en påsen för att ta hem den till Maria som aldrig sett en lämmel :))

När jag kom körandes på jaktmarken var det en hop orrar som spelade på vägen..riktigt trevligt att se och jag var glad över det.

Nu är det älgjakts uppehåll....några dagar att vila upp sig innan det bär till igen..ska försöka få till ryggen som krånglar lite för mig.

Inlines får det bli :)) kanske lite löpning oxå..

Ha det så bra & FÅNGA DAGEN

3 kommentarer:

  1. Fina bilder! Har aldrig sett ett björnide, så skoj att få se din bild :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att se allt på dina bilden när man själv håller sig bakom skrivbordet...

    SvaraRadera
  3. Monika...dra på dig stövlarna och ta en tripp i skogen.
    /Sofie

    SvaraRadera