jag

jag

onsdag 12 oktober 2011

En alldeles vanlig Oktober morgon..

Lite småkall, små mulen men alldeles underbar..precis som en oktober dag brukar se ut.

Tänker på hur bra jag har det just idag..det är inte alla dagar som är så men jag gläds att de bra dagarna håller på att vara mycket mycket fler än de dåliga.

 En sak som jag har märkt är att jag har börjat planera..bara som små saker som vad jag ska kanske göra till sommaren..till våren...

Att sen ha någon att planera med är ju riktigt trevligt..
Tidigare har det liksom inte varit lönt att försöka planera för det ändrades alltid och blev inte av då lärde jag mig att skit i det och gå från en dag till en annan..

Igår så gjorde jag och Jonas ett litet "test"...vi hjälptes åt i hundhuset med den nya boxen..ovänner blev vi inte och inga diskussioner heller..

Jag är ingen snickare men jså pass har jag varit med om att jag kan hålla i en hammare och en skruvdragare, en sticksåg vet jag också hur den fungerar.

Men vad jag är så är det kreativ har lätt för att se lösningar och tjorvar inte till det..
Jonas verkar ta min kreativitet med ro och hetsar inte upp sig..nu är han jungfru och jag stenbock..noggrann vs resultat..
Boxen behöver några timmar till innan den är klar..

Hundarna verkar mysa i kutterspånet och det känns skönt. Det bästa med spånet är att hundarna inte luktar så mycket när man tar in dem.
När jag har hö i boxarna så har jag problem att andas när de kommer in och är alltid lite småsnuvig..

Ha det så bra & sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar