jag

jag

måndag 8 oktober 2012

6%..

Är vårt mål..skall hinnas innan jul...bara att jobba på..

Lite kryptisk,,ja, kanske just nu iaf..vill bara säga att det händer lite i mitt liv..

Testade något igår som gav mer smak...UGNSrostade rå blomkål..
Blev inspirerad då jag såg , Kockarnas kamp då de gjorde Pauls middag där de stekte blomkål i ugnen..

Så fantastiskt GOTT...en ny trevlig bekantskap..Tänk vad skolköket förstörde många matminnen...vem fick inte en sönder överkokt blomkål tillika ärtor och morötter...det är smakupplevelser som jag har behållit länge i mina tankar...

Att rosta färska grönsaker i ugnen tycker jag är ett väldigt bra tillagningssätt..man behåller smakerna kan med lätthet krydda dem som man vill ha dem...sen så är det så enkelt...en annan goding som jag också har gjort en angenäm bekantskap med är Rödbetan...riktigt god att slänga in i ugnen..

Jag kan äta ugnsbakade grönsaker med bara yoghurt, gärna smaksatt med fetaost..

Nu ska jag klä på mig o dra ut..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar