jag

jag

lördag 6 oktober 2012

Klockan 6 hos mig..

En variant av halv 8 hos mig..

Vi har haft tema på middagar,,Svamp har stått på menyn..

Först ut var Monika som bjöd på svampsoppa och marinerade pepparriskor pch en frusen cheeskake. 

Därefter bjud Maria på svampsoppa, svamppaj och glass till desserten.

Monika har hunnit bjuda på paprika middag...

Jag bjöd dem på gratinerade championer, folie inbakade potatisar med ädelost, svamp tillbehör och älgskav. och honungs glaserade svenska äpplen med mandelgrädde..

Gissa om vi har smaskat i oss...

Jag bjöd in Mona till min middag,,,och hon verkade uppskatta temat..

Men att ha på sig att ordna en paprika middag....det stället mina kunskaper på kant...

Älskar paprika men har inga direkta paprika recept...en lax med paprika...nja vi får se..

Jobbar annars i helgen första jobbhelgen sedan i Juli...går ändå bra mentalt..

I detta regn så känns det som det kvittar...

Gode nöjd över att jag "fick" tillbaka semesterdagar...när jag kollade för någon vecka sedan så var det slut semesterdagar...hur det då kunde hända...men nu är det fixat tillbaka..

Hör hur regnet knastrar på taken och känner inget sug att gå ut TROTS att jag har fina kläder..nä blir en mys dag med vovvarna som fick komma in i stugvärmen idag när jag kom hem..de verkat inte vilja komma in utan ligger mest och snarkar :)

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar